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Neverwinter – Neverwinter Hebdo HS – Play with the Dev

La semaine dernière a eu le lieu le stream Play With The Dev où la CM Akromatik joue avec un développeur tout en lui posant des questions. Nous vous proposons d'en découvrir notre analyse.

 

Joueur contre Joueur

Concernant le JcJ, les développeurs ne travaillent pas actuellement sur de nouvelles cartes mais sur un système très demandé par les joueurs : une file d'attente pour les groupes déjà formés (guilde...).

La campagne JcJ est quelque chose qu'ils voulaient implémenter pour donner aux joueurs un objectif à long-terme. Compléter ces objectifs donnera des récompenses, comme une tenue de Pirate exclusive ou des artefacts spécifiques. C'est conçu pour que tous puissent participer mais il y a aussi des objectifs plutôt difficiles.

Pour les compagnons en JcJ, s'ils sont autorisé dans les zones JcJ d'Icewind Dale, ils restent inactifs en Domination et à GauntlGrym pour des raisons d'équilibrage plus strictes. Cela permet d'entrer dans les zones JcJ "tel que vous êtes". Bien sûr, certains bonus actifs et capacités des compagnons vont être modifiés car ils sont trop puissants ou ne fonctionneront pas sur les autres joueurs, comme celui du Fantôme.

Pour les récompenses, le fait de tuer un autre joueur dans une zone JcJ donnera de la Glace Noire mais pas de Gloire. Pour les Rencontres Héroïques JcJ, il y a en fait 2 calculs : le système de point personnel, comme en Domination, et le camp qui a gagné. Cela a une influence très importante sur la récompense mais la faction perdante fera apparaître un gigantesque Golem quelque part sur la carte. Ce qui fera peut-être pencher la balance dans l'autre sens.

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Rencontres Héroïques et factions

Les Rencontres Héroïques sont issues de l'idée des développeurs de créer une expérience de jeu dynamique et unique, des combats qui apparaissent spontanément et de courtes durées. Ce ne sont pas des précurseurs de Raids car les zones ne le supporteraient pas pour le moment. Mais ce sont clairement des combats très difficiles qui demandent beaucoup de joueurs, comme ceux contre le Remorhaz ou le "Black Ice beholder". D'ailleurs, les Rencontres Héroïques sont différentes d'une zone à l'autre.

Concernant les factions, il y a beaucoup de questions. Deux joueurs de factions différentes ne pourront pas se grouper ensemble mais ils pourront revenir à Caer-Konig pour changer de faction. Le changement n'entraîne aucune pénalité. Il est à noter que les quêtes quotidiennes sont "communes", il n'est pas possible de doubler les récompenses, celles-ci sont d'ailleurs les mêmes.

Deux méthodes ont été intégrées pour éviter qu'une des deux factions ne comportent trop de joueurs par rapport à l'autre. D'abord, les contrats de la faction en surnombre ne seront plus disponibles. Ensuite, les Rencontres Héroïques JcJ ne démarreront pas si la balance du nombre de joueur de chaque faction dans la zone est trop déséquilibrée.

Remorhaz

 

Glace noire,zones et pizza

Le renforcement de Glace Noire est très intéressant. L'équipement devient plus puissant en ajoutant de la Glace Noire. Ce renforcement se réduit au fur et à mesure du temps passé en combat. En-dessous d'un certain palier, un niveau de puissance est perdu et il faudra remettre de la Glace Noire pour le regagner. Il sera possible d'acquérir des potions pour réduire le rythme de consommation de la Glace Noire. Les joueurs voudront sûrement continuer à en récolter pour garder cette puissance au maximum, car c'est clairement le meilleur équipement disponible.

Un certain nombre de zone ont déjà été visitées, comme le Feywild ou Thay mais les développeurs souhaitaient aller dans une zone que même ceux qui ne connaissent pas l'histoire par cœur pourront reconnaître, comme Icewind Dale. Il n'est pas prévu pour le moment de revenir dans les anciennes zones, comme l'Anneau de Terreur. Ces campagnes ont été conçues pour être faites dans un ordre précis.

Parmi les questions diverses, les montures ont été abordées. il n'est pas prévu d'aller au-delà des 110% de vitesse mais un onglet de stockage des montures, comme pour les compagnons inactifs actuellement, est envisagé. Par contre, le coup d'amélioration n'est pas prévu de baisser. Autres informations intéressantes, il n'est pas prévu de nouveaux packs. À la question sur une nouvelle classe, il a été répondu qu'aucune information ne pouvait être donnée.

La Neutralisation d'Armure interagit correctement avec beaucoup de pouvoirs. Mais les développeurs sont en train d'étudier des correctifs pour ceux qui ne fonctionnent pas comme prévu.

Pour finir sur une note humoristique, il est à noter que près de 1000 pizzas ont perdu la vie pendant le développement du module 3.

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 Conclusion

Cette séance de questions-réponses a apporté beaucoup d’éclaircissements et de confirmations. Le Joueur contre Joueur a clairement été mis au centre du développement, mais l'aspect JcE n'a pas été négligé pour autant. Les Rencontres Héroïques et les 2 factions sont les réponses de Cryptic aux demandes de la communauté pour plus de contenu JcJ et JcE. Il est intéressant de noter que Perfect Wolrd et Cryptic semblent être plus à l'écoute de la communauté que pour bien d'autres jeux.

Nous reviendrons très bientôt sur certaines des nouveautés du module 3 comme la progression après le niveau 60 ou les clés de donjon.

Ask and you shall receive, adventurers!

Q1: Are there any plans to add any new PvP maps?
A: We really enjoy our PvP gameplay–but as far as making new maps it takes a lot of time to build the environment and balance the map. So we’re not working on any right now, but we’re looking into a lot of quality of life improvements for PvP, like premade queues that players have been asking about.

Q2: What was inspiration for heroic encounters?
A: We wanted players to be able to group up on the fly, and to participate in unique gameplay experiences that spontaneously appear and can be completed in a fairly short amount of time.

Q3: Is this the precursor to some sort of raid content, possibly involving guilds or hundreds of players?
A: Our zones don’t currently support quite that many players, but there are absolutely very difficult encounters that require a large number of players. There are some pretty big fights even in this module, like the Remorhaz and the Black Ice beholder.

Q4: What inspired you guys to choose Icewind Dale? Why not the Moonshae Isles or Sea of Fallen Stars, or another locale?
A: All of us are big D&D fans, and we’ve been to a few places so far, the Feywilds, Thay, but we all really wanted to go to a place that everyone could recognize and enjoy. Even people not intimately familiar with the lore know Icewind Dale.

Q5: Is all previous content going to be left as is, or is it going to be updated to be more in line with new content?
A: As it is we’re currently tuning it so you participate in content in a very specific order. As we’ve done more and more campaigns the pacing of that content has adjusted and changed, but we want to leave the Feywild and Dreadring as they are. We might one day go back and change that but for the time being we don’t have any plans.

Q6: Can you explain how the black ice empowerment system works?
A: Black Ice gear–when you feed it black ice it actually gets stronger. The more time you spend in combat the more the empowerment decays. Once it reaches a certain threshold it will lose power and you’ll need to feed black ice in order to make it stronger. You’ll also be able to use tokens to purchase potions that will reduce that rate of decay. You’ll want to keep farming black ice to keep it empowered. But if you do it’s definitely the best gear available.

Q7: Can you tell us a little more about the PvP campaign?
A: It’s something we wanted to add to give big PvP players long term goals they can chase. Completing those objectives gives you rewards. If you go out of your way to complete all of those objectives, you’ll receive a pirate fashion set, and that’s the only way you can get it right now.
It’s designed so that everyone can participate, but there are definitely some pretty hardcore objectives and rewards as well. Including banners, which are special artifacts that give a 30 second AoE buff to nearby players.

Q8: Now that companions are allowed in PvP modes, will the ghost companion’s possession ability be regulated? Will she be able to possess other players?
A: She doesn’t actually possess players, and this is because being able to take control of enemy players for that long feels really bad on the receiving end. But she can take over enemy creatures in open world PvP areas and fight against enemy players.

Q9: Any plans for a mount tab in the inventory?
A: It’s something we’ve talked about, and we have a lot of people internally who are pushing for that–a lot of us carry around a lot of mounts so we’re certainly thinking about it for the future.

Q10: Does Dwarven Valley have its own set of heroic encounters? Might we see the addition of more unique heroic encounters added in the future?
A: The heroic encounters differ between zones, and there are definitely some very unique high end encounters in each zone. For instance, Icewind Pass features the Remorhaz, while Dwarven Valley is home to Black Ice Beholders.

Q11: Do the rewards differ between mercenary groups?
A: They do not.

Q12: Can players of different mercenary groups group up with each other?
A: You cannot group up, but you can go back to Caer-Konig and switch mercenary groups at will.

Q13: Are there penalties for switching mercenary groups?
A: Dailies are cross group so you can’t double dip but there are no penalties for switching.

Q14: Is it possible that certain companion bonuses might be nerfed if they’re considered over powered in PvP?
A: There are some powers that had bonuses that were working in ways that weren’t obvious that become more noticeable when used on players, and those instances have been fixed. We’re keeping an eye on companions in PvP and will be fixing really egregious powers, but for the most part companions will stay as they are.

Q15: Are there any countermeasures in places to prevent one mercenary group being overpowered in terms of numbers?
A: There are actually two methods in place to prevent this, if one side has too many players, contracts for that group will actually stop being given. In addition, the PvP heroic encounter will not start if the number of players in the PvP area is completely unbalanced in the favor of one mercenary group.

Q16: Anything about changing prices for upgrading mounts?
A: We have no plans to do so currently.

Q17: Is there a new pack coming with Icewind Dale?
A: Unfortunately, there will be no pack for Icewind Dale.

Q18: When is the new class coming?
A: As much as I’d love to talk about the new class, unfortunately I can’t talk about that yet.

Q19: Can you tell us anything about fixes for powers interacting with armor penetration?
A: We are looking into armor penetration, it has a lot of working parts, but we are looking at fixes for powers that aren’t making proper use of the stat.

Q20: Can you talk to us a little about PvP heroic encounters, and how the rewards are calculated?
A: There’s a two part calculation going on, first just like domination there’s a personal point requirement for receiving rewards, and from there it looks at how well you did. And of course there’s the team component, did your team win? That’s going to affect the reward largely as well.
If you lose though, you’ll be able to activate an incredibly powerful golem on the map, it’s a great way to disrupt the other team giving you an opening to steal from the black ice mother lode.

Q21: Where there any specific challenges that you hit during the development of Icewind Dale?
A: Getting combat to work in an organic way in a hilly, mountainous area was difficult, so we did a lot of things as far as what sort of powers critters use, how their splats work, etc. It took quite a bit of effort to get a lot of these open world encounters to feel really good. We also spent a lot of time on the boss fight for Kessell’s Retreat, there was a lot of time spent on balancing that fight.

Q22: What was your favorite part of module 3?
A: Definitely getting to fight Akar Kessell–I really enjoy the boss fight. It’s a really enjoyable encounter as far as spreading out and dealing with various group mechanics as a team.
I’m also a huge fan of the hunter ranger’s new spotted supply drops from their new paragon path. I’m running around picking these up as we go and it feels really good.

Q23: Any plans for a mount faster than 110% speed?
A: We don’t have any plans for that at this time.

Q24: What was the reasoning behind allowing companions in PvP?
A: We wanted PvP in Icewind to be a more organic “as you are” PvP mode. Our domination mode is something we want to feel more competitive and balanced, but for Icewind Dale we wanted it to be something you can jump in and play as you are. We’re looking for a more emergent experience.

Q25: How many pizzas have lost their lives in the course of development during this module?
A: We don’t always eat pizzas here when we’re developing, but as far as the whole team it’s probably got to be close to 1000 meals? (Wow that is some pizzacide there, pizzerias beware!)

Q26: If you kill enemy players in Icewind Dale PvP, do you get glory or black ice?
A: Players will drop black ice.

Q27: Anything else you want to tell us about heroic encounters in module 3?
A: Any feedback you can give us from playing today or on preview in general, please do so on the forums. All of your feedback is incredibly valuable and we really appreciate it.

 



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