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WoW – WoD : revaloriser les tanks en JcJ

Deux discussions concernant les tanks en JcJ sont apparues sur le forum cette nuit :

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Avec ou contre un tank

Celestalon l'avoue : oui, ce n'est pas amusant actuellement en jeu de se se battre contre des tanks en JcJ. Du coup, la solution actuelle est d'exclure les tanks du JcJ. C'est bien pour les non-tanks, un peu plus gênant pour les tanks. A Warlords, ils veulent trouver une solution qui concile les deux. Désormais, les tanks n'ont pas plus de contrôles de foule que les DPS. Ils ont également déjà été rééquilibrés pour faire moins de dégâts qu'un DPS (en raison du retrait de la Vengeance). La seule chose qui reste est leur invincibilité et ils vont essayer de résoudre ça.

Les retours des joueurs aident dans ce processus et ils s'attendent à devoir proposer plusieurs itérations avant de trouver une solution finale. Bien sûr, ils prendront en compte les retours des joueurs qui ont le courage de s'attaquer aux tanks et de tester (pas ceux qui fuient lâchement...ou prudemment !).

En guise de conclusion : ils veulent que les tanks soient amusants à jouer en JcJ mais également à combattre. Et ils ont besoin de notre aide !

Par Celestalon Source

Please keep tanks out of arena brackets. It is incredibly unfun for the majority of the playerbase. To throw out a buzzword the gameplay is "toxic".

So, here's the thought process: Yes, fighting *against* tanks is not fun right now, on live.

On live, our solution has been "Tanks, stay out of PvP, for the most part." That's fine for the non-tanks; they don't end up having unfun fights against tanks. However, for the tanks, it's really disappointing.

In Warlords, we want to try to find a solution that keeps it fun for the non-tanks, and lets tanks PvP. Tanks no longer have massively more CC than the DPS. They're already going to be tuned to do somewhat less damage than the DPS, with Vengeance removed. The remaining thing that's unfun about them is how invincible they are; we want to try to solve that.

Feedback from players is going to be instrumental in this process, and we're going to have to iterate on the solution, I expect. There are going to be some players who just see a tank in PvP and have an immediate gut reaction of "ew, go away"; that's not the feedback we're going to be looking for. We're going to be looking for the feedback from people who give it a real try, and share "OK, this is the problem, this is the part I find aggravating, here's the issue with how they fit into the metagame, etc."

TL;DR: We want to make tanks fun to play and fight against in PvP, and we're going to need your help to reach that goal.

 

Spécialités des tanks

Depuis le début, les spécialisations des tanks en JcJ posent problème pour l'équilibre. Prendre un personnage prévu pour encaisser de gros dégâts des boss et le placer face à des joueurs pose de nombreux challenges difficiles. S'ils sont capables de produire une bonne quantité de dégâts pour devenir une menace, ils sont alors instoppables. Sinon, ils sont ignorés. Les tanks ont eu quelques brefs succès comme porteur de drapeau dans les champs de bataille cotés mais même là, des problématiques sont apparues.

Heureusement, les changements apportés aux classes et aux mécanismes à Warlords offre une nouvelle approche aux développeurs. Avec la suppression de la Vengeance, les tanks ne sont plus capables d'infliger autant de dégâts qu'auparavant. Ils seront toujours en dessous d'un DPS pur mais, en raison de l'ajustement de la vie et des changements effectués aux soigneurs, le JcJ ne repose plus uniquement sur la capacité à infliger de gros dégâts en un court laps de temps. Même des dégâts plus modérés peuvent devenir une menace.

Afin de contrer la survie des tanks, ils tentent actuellement de mettre en place un affaiblissement qui augmente les dégâts subis des autres joueurs de 25% en JcJ. Le but n'est bien entendu pas de dévaloriser les tanks, bien au contraire. Le but est à terme d'arriver à un équilibre avec un personnage qui infligera un peu moins de dégâts tout en encaissant un peu plus que les autres spécialités.

N'hésitez pas à tester et à donner votre avis !

Par Lore Source

Historically, tank specializations have been somewhat problematic for PvP balance. Taking a character designed to soak massive hits from raid bosses and putting them in front of other players poses some very difficult challenges. If they’re able to put out enough damage to be a threat, they become unstoppable. If not, enemy players can just ignore them. We’ve seen some limited success with tank specs as flag carriers in Rated Battlegrounds, but even that has proven problematic.

However, the class and systems changes coming in Warlords of Draenor are giving us an opportunity to try a different approach. With Vengeance gone, tanks are able to deal much more damage than previously. It’ll still be a little behind a true DPS spec, but thanks to the increased player health pools and healer changes, PvP is much less reliant on heavy burst damage. Sustained damage output can still be quite threatening.

We feel that that increase in damage will make tanks quite dangerous in PvP, but as they still need to survive those massive swings in PvE, their ability to soak damage would be too much. To that end, in an upcoming beta build, we’ll be trying out a debuff that increases tank damage taken by 25% from other players. It’s important to understand that this is not an attempt to make tank specs inviable in PvP. Quite the opposite – it’s just one part of an overall strategy that, if successful, will make tank specs a reasonable choice, even in situations where there isn’t a flag to carry or node to defend.

Our hope is that we can get tank specs to a point where they take a little less damage than other specs (but not so much less that it’s problematic), and, as a tradeoff, deal a little less damage than other specs (but not so much less that they’re not a threat). It’s definitely an experiment, and one that’s going to take a lot of iteration and testing. We may even decide to take a different approach entirely. But we think it’ll be pretty cool if it works, so we’re going to give it a try. Let us know what you think!

 

Qu'en pensez-vous ? Est-ce que vous jouez tank en JcJ ?



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