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WoW – WoD : donjons et outil raid

Quelques messages ont été postés sur les forums par rapport à la future extension, notamment sur l'outil raid et les donjons.

 

Outil Raid

Le nouvel outil de recherche de groupe de WoW remplacera complètement l'outil de formation de raids et sera placé à un endroit plus visible, profitant d'améliorations tant sur le plan des fonctionnalités que du visuel. Ils sont actuellement en train d'améliorer autant que possible cet outil, pour maximiser son potentiel. S'il n'est pas assez efficace ou accessible dès le début, il risque de rater son entrée, ce qui rend après difficile sa mise en avant.

Le succès de ce type d'outil dépend du nombre de joueurs qui l'utilisent. Il faut donc impérativement que de nombreux joueurs l'utilisent pour qu'il fonctionne, afin que chaque joueur, en tant qu'individuel, soit content lors de son utilisation. En plus de la visibilité, l'outil devra être convivial et facile d'accès et devrait, à terme, stopper les discussions pour la formation de groupe sur le canal Commerce.

Enfin, ils ne prévoient pas de changer l'outil de formation de raids d'ici là.

The new Group Finder tool in WoD (6.0) will completely replace the Raid Browser, and you will also be able to find it in a much more noticeable location.

We’re focusing our efforts in polishing the Group Finder in order to make it as good as it can be, maximizing its potential from the very start.
This is something we’ve learnt from the past, if the tool isn’t good enough from the very start or it’s not very accessible, it might lose its momentum, and once that happens it’s very hard to “jumpstart” it again.

It’s a tool that depends on player numbers for its own success, we want you to see other players using it every time you go there, and the risk is if you don’t, you might never go there again, and eventually that behaviour tends to spread out.

We also don’t have any plans to change the current Raid Browser until it gets replaced by the new tool.

The Group Finder will be a big improvement both in terms of functionality and visibility; we definitely want players to know where to find the tool in very intuitive manner, and hopefully trade chat spam will become a thing of the past. (at least in it comes to forming groups…)

 

Difficulté des donjons héroïques

La demande de la communauté est forte à ce propos et WoW réintroduira déjà à haut niveau du contenu pour 5 joueurs, en version normale et héroïque.

Il y a de nombreux profils à prendre en compte :

  • d'anciens joueurs expérimentés attendant une difficulté élevée
  • des joueurs ne pouvant plus raider et désirant du contenu de grande difficulté pour de plus courtes fenêtres de temps de jeu

Il existe déjà le mode défi, mais qui ne peut pas contenter tous ces joueurs qui attendent avant tout prévision, stratégie, contrôle des foules (CC), improvisation sur des boss au pouvoir insensé. Ceci dit, actuellement, pour WoD, il y a 3 modes de prévus : normal, héroïque et défi.

Fort heureusement, les instances héroïques seront vraiment plus difficiles que dans MoP. Mais pas non plus aussi dures que les instances les plus dures dans l'histoire du jeu. Rien n'est cependant encore totalement décidé et cela peut être amené à changer en fonction des retours des joueurs. La difficulté est basée sur la cime du Vortex

Les défis vont peut-être être modifiés également, pour ne plus être que des courses contre la montre. Cette notion de temps ne doit pas aller à l'encontre des contrôles ou de la stratégie.

Dans leur façon de concevoir les rencontres, ils veulent avant tout que cela soit amusant et que la stratégie ne se limite pas à mémoriser toutes les actions du combat dans le journal avant d'y aller.

I’d like to start out by saying that we’re completely aware of the demand from the community for dungeons at a very high difficulty level.

As you know, WoD will (re)introduce the normal and heroic difficulties for 5man's at max level, which is already a very nice change in my opinion.

There are players who have been playing WoW for a very long time, they’re extremely skilled and will only be satisfied with the highest level of difficulty that we throw at them, that’s “perfect entertainment” for this type of players.

We also know that not everyone can raid in very high difficulty environments due to its big time commitment. Sometimes life changes, and suddenly instead of 3-4 hours every 2 days, some of these players will only have 1 or 2 hours, and that makes shorter/smaller instances with the same difficulty level as “mythic” an extremely appealing concept.

Challenge modes will probably be interesting for some of these players, but we also know that when people talk about TBC heroic 5man difficulty levels, they’re not talking about mindless zerg/rush timed runs. They’re talking about planning, strategy, CC, improvisation, randomness and sheer insane mobs/bosses power, but the “timed” part is still an important concept in game design to keep everyone on their toes.

We know all that, and we’re doing our very best to provide the most diverse content we can for the next expansion.

Your feedback can change a lot of things, just keep providing it and we’ll be sure to recognize your needs, devs are very interested in high quality feedback, and it can go a long way in changing some priorities during the development of WoD.

Having said that, the current planned difficulty scheme for 5mans at max level is Normal, Heroic and Challenge mode. Right off the bat, we can clearly say that WoD heroics will be much harder than MoP heroics.

Now, we’re not actually planning in making them as hard as the hardest heroics of all time, like the hardest from TBC, or GB and Stonecore from Cata, but nothing is set in stone yet, we’re still thinking about what will be the right difficulty level for anything WoD, and your continued feedback will definitely help us find that elusive sweet spot for a perfect tiered difficulty system.

We also think that we can rework a little bit the whole concept of challenge modes, right now people tend to think about them as purely timed runs, but they can be so much more than that.

I mean, the “timed part” doesn’t necessarily have to imply disregard for control and strategy; hopefully, we’ll be able to make challenge modes much more compelling to the highest skilled players out there, especially those that can’t raid but want to experience equivalent difficulty content to mythic raids in a 5man environment.

If you have any particular views on the subject, I’d love to hear what would be the “perfect challenge mode” for you, specifically in regards to reward structure and gameplay philosophy concepts.

 

Qu'en pensez-vous ? Aimez vous des donjons difficiles, quitte à y passer 2 ou 3 heures ou préférez vous des donjons faciles, bouclés en 30 minutes dès le premier essai ?



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